Auditul public intern reprezintă o activitate funcţional independentă şi obiectivă, de asigurare şi consiliere, concepută să adauge valoare şi să îmbunătăţească activităţile institutului.
Auditul public intern in România este reglementat prin Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată.
Conform prevederilor art. 11 lit. f) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, actualizată și organigramei aprobate în cadrul INMA compartimentul de audit public intern este structura organizată în subordinea directă a directorului general al INMA.
- Elaborează proiectul planului multianual de audit public intern pe o perioadă de 3 ani şi, pe baza acestuia, proiectul planului anual de audit public intern.
- Elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern care prezintă modul de realizare a obiectivelor compartimentului de audit public intern.
- Actualizează planul de audit public intern, în funcţie de modificările legislative sau organizatorice, solicitările conducerii IINMA şi ale MCI și de schimbările semnificative privind expunerea la riscuri a structurii auditate.
- Efectuează misiuni de audit ad-hoc, respectiv misiuni de audit public intern cu caracter excepţional, necuprinse în planul anual de audit public, care sunt dispuse de conducerea INMA, în condiţiile legii.
- Elaborează/revizuieşte procedurIle operaţionale specifice activităţii de audit public intern.
- Elaborează/actualizează Carta auditului intern pe care o transmite spre avizare către CAPI–MCI și se aprobă de conducerea INMA.